tisdag 18 april 2017

Ny erfarenhet


Igår testade jag något nytt (och som jag skrev i förrgår så ifrågasatte jag aldrig min förmåga innan haha).

Jag hade lovat en vän att hjälpa till med ögonfransfärgning.

På den salong jag går och fixar mina egna fransar fick jag reda på att "detta gör du lätt hemma". Köp färg och följ instruktionerna på förpackningen.

Ytterligare en annan vän berättade att hon färgat själv i många år, piece of cake. Ja men då så!

Min första vän handlade färg och igår gick projekt ny ögonfransfärg av stapeln. Kändes som vi lekte. Jag fick rollen på franssalongen och dukade upp ett bord med nödvändigheter. Läste instruktionerna två gånger och satte sen igång.


Min egen erfarenhet är obefintlig ... Jag har sett andra förlänga fransar, inte färga.

Akta huden och ögonen för färg och gel! Allergitest bör göras, typ 48 timmar innan behandling ... Oops vi missade det!

Inte alls så enkelt som jag trodde och ganska pillrigt men vi tog oss i mål och resultatet blev okey.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar