onsdag 12 april 2017

Påskgodis i hårda emballage


Det kom två bokpaket, ett till Lejonkungen och ett till mig. Innehållet i paketen var både tippat och otippat.

I min kartong låg en yoga och meditationsbok som jag fått i gåva av självaste Josefine Bengtsson (efter den senaste yogautmaningen).

I Lejonkungens paket låg en lärobok i japanska. Ja, du läste rätt ... japanska!


Sonen har redan börjat. Han hängde helst med ett gäng japanska skateare när han bodde i Vancouver. De har på sin brutna engelska undervisat Lejonkungen i sitt modersmål. Nu vill sonen fortsätta sina studier på hemmaplan ... själv.

Jag bläddrade i boken (sonens) och fick mest känslan av en mattebok, typ med algebra och lustiga ekvationer.

Mina söner är inte mainstream, de går utanför boxen. Jag är en stolt mamma men i det här fallet känner jag mig mindre duglig som läxhjälp ...


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar