måndag 11 september 2017

En om dagen eller kanske två?


Gick förbi Apoteket på väg till affären. Tänkte att jag lika gärna kunde slinka in och kolla sortimentet  och lät blicken söka efter skylten med HÄLSA. Bingo!

Jag hittade mineraler, vitaminer och kosttillskott. Vad önskar min kropp? Vad behöver jag för att få tillbaka min energi? Tabletter?!?

Gillar egentligen inte tanken på piller men inser att det finns tillfällen då de kan göra skillnad.


Beslöt efter en del funderande att satsa på magnesium/vitamin B6 ... som kur mot min trötthet. Så där ja, nu ska jag bli som ny igen! Betalade och fortsatte min shoppingrunda.

Inne på ICA (där jag handlade mat) passerade jag nästa hälsohylla. Tvärstannade och scannade av förpackningarna. Blev stående en stund och funderade lite till. Plockade slutligen på mig en burk med järn/vitamin C.

Nu ska jag bara komma ihåg att ta tabletterna.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar