torsdag 28 september 2017

Hårfärgs sprayens blues


Vad gör jag när inga affärer eller "nätshoppar" säljer brun hårspray?

Har googlat, letat och frågat. Verkar både dumt och dyrt att färga håret för en kväll, är inte heller sugen på att tona min blonda kalufs.

Sprayfärg på burk/flaska, praktiskt och bra, tänkte jag. Synd för mig att INGEN säljer produkten!? Alla regnbågens färger finns att få tag på ... utom brun. Mobbing, varför är den utesluten? Finns väl människor (som jag) vilka vill busa till tillvaron och testa att vara brunett.


Igår besökte jag min frisör med förhoppning om att hon, om någon, skulle kunna hjälpa mig. Vi diskuterade men inte ens L hade förmågan att trolla.

Själv var jag inte redo att kasta in handduken, klart att mitt dilemma kan lösas frågan var bara hur? Färgning eller toning, visst men nej tack.


Då ställde L frågan till sin kollega, vilken började leta bland sina grejer och tro det eller ej men plötsligt höll hon i en liten blå sprayflaska med texten rödbrun/rådjursfärg!

En slinga av mitt blonda hår behandlades och fick torka in. Vi väntade ett tag och när jag schamponerades så försvann färgen med vattnet. Yes!!! Precis som jag vill ha det.

Så ja, nu kan jag bocka av införskaffandet av sprayfärg, check på den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar