torsdag 7 september 2017

Järn på minuskontot?


Trötthet och ledig dag är ingen rolig kombination.

Vad är det som gör mig orkeslös? Jobbet? Ja, troligtvis eftersom det är som det är ... det tär på oss alla, dessutom känns det som att jag väldigt sällan är ledig.


Eller är det någonting annat? Kan jag ha järnbrist? Tanken fladdrade förbi igår innan jag släppte den. Många kvinnor har sämre järnvärden än de förtjänar. Jag har inte tillhört den gruppen, inte ens då jag var gravid med kidsen men det är ju ett tag sedan och situationer förändras. Kanske vore ett inköp av multivitamintabletter en bra investering? Mannen höjde på ögonbrynen när jag funderade högt.

"Men ... du tror ju inte på sånt"
"Tabletter, nej det är sant"
"Du säger alltid att det går att äta rätt och tillräckligt mycket ..."
"Ja ... hmn ... jag vet"

Ibland kanske det behövs ett piller eller två? För att återfå balansen. Inte vet jag?


Gick iväg för att träna puls. Undrade innan hur det skulle gå, om det överhuvudtaget var speciellt smart av mig? Att det skulle bli uppförsbacke när det gällde att väcka och sparka igång kroppen förstod jag men inte hur den skulle reagera efteråt.

Jag gick hem som en ny människa, trött men energifylld!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar