onsdag 13 september 2017

Välkomna ut ur garderoben!


Igår fick jag för mig att jag skulle testa nya ( = gamla) skor på jobbet. Min höjd över havet är under medel och klackar är något som jag utan problem kan tillföra ... eller inte?

Svårigheten är att mina fötter protesterar, de gillar låga stövel-/kängklackar och sportiga mer fotriktiga dojor. Min kropp vill kunna hoppa, springa och röra sig som om jag vore barfota. 


Hur som helst så knäckte jag den lysande idéen att träna mina fötter att gå i "högklackat". Valde ett par stövletter i garderoben och gick till jobbet. Kände mig lång och snygg samtidigt som jag funderade på exakt hur länge mina fötter skulle stå ut? En halvtimme?

Timmarna gick och det blev dags för lunch. Fötterna mådde bra. Nice, allt gick som en dans. Kanske hade jag ett alternativ till mina olika kängor?



Efter fem timmar fick fötterna nog, de bad först snällt och sen mer högljutt att få slippa klackskorna. Istället för att vara snäll och lyssna så bet jag ihop. Hade ju bara en timme kvar, det borde gå.

Vill jag vara fin så får jag lida pin ... eller? Fötterna och jag överlevde. Har dock lovat att låta fötterna välja skor i morgon. 


Backar och tar myrsteg i "högaklackar" träningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar