onsdag 27 september 2017

"Fast nu ljuger jag ... "


Efter en intensiv gårdag (på jobbet) så känns det ljuvligt att ha en alldeles egen dag, att vara ledig. Inte för att jag är trött eller slutkörd utan för känslan att jag är värd det. Ett gott dagsverk med belöning i form av en blank kalender.

Fast nu "ljuger" jag, min dag är inte oplanerad. Jag ska klippa mig och om jag har tur äta lunch med en kompis. Senare i kväll är det träning som gäller med andra ord en bra torsdag!


Kidsen hade tentor igår, både Lejonkungen (sin första när det gäller Global Management) och Astronauten (sin tredje på andra sidan Atlanten). Det innebär att Lejonkungen troligtvis hänger hemma idag vilket kan betyda kvalitetshäng om vi har tid och lust.


Min yogautmaning är inne på upploppet, endast tre dagar kvar (denna dag inkluderad) och det känns nästan lite sorgligt. Vet inte varför eftersom jag oavsett utmaning kommer att fortsätta med min dagliga praktik. Yogan är en del av mig och att lägga en halvtimme varje morgon är inga problem. Ofta kan det bli längre, framför allt om jag är ledig men 30 minuter duger gott.


Ha en skön torsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar