måndag 25 september 2017

Happy birthday!


Idag fyller min ena syrra jämnt. Jag ska försöka få tag på henne innan, under eller efter jobb. Känns så konstigt att hon uppnått halvtid, att hon faktiskt samlat på sig så här många födelsedagar!???

För jag är ju INTE så gammal ... jag den lilla storasystern.


Min vackra, kloka mellansyster, hon som jag antingen bråkade med eller ansåg vara min bästaste kompis. Vi har delat rum på gott och ont framför allt hela somrarna på landet. När det slog gnistor mellan oss så fanns en osynlig gränslinje, förbjuden att överträda. Syrran ägde rätten till dörren men det gjorde ingenting för jag kunde via badrummet och våra föräldrars sovrum ta mig ut.

Älskat och hatat ... nä, aldrig hatat det ligger inte i någon av våra personligheter.


Vi har delat läsk (millimeter rättvist), hemlisar, sorger och lycka. Skrattat och gråtit. Brevväxlat.

Hon spelade gitarr och sjöng för mig när jag var ledsen och jag tröstade henne när hon var rädd.

Idag hyllar jag den ena av min allra käraste syster (jag är begåvad med två). Lika viktiga och älskade MEN idag fyller endast en av dem år så därför tillägnar jag denna blogg till sjuksköterskan:

The light in me honors and sees the light within you



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar