lördag 3 februari 2018

Dags för Pippi att steppa fram


Idag tänker jag förbereda och finputsa det sista på min buisness booster som ska gå av stapeln i morgonbitti på Hera Hub.

Tänkte köra whiteboard och filmsnuttar från laptop, typ old school men så ändrade jag mig. Är egentligen inte bekväm med Power point så varför låta bli att göra just en sådan presentation? Utmana mig ännu mer.

Tror det handlar om att jag inte litar på tekniken till 100%. Var dessutom länge sedan jag snickrade ihop just en Power point. Fick tips och idéer och sen tog det en timme att designa bildspelet. Så "tekniskt" sett är jag klar men mycket kan inträffa och hända så jag ska faktiskt träna lite hemma, framförallt på att hoppa mellan Power pointen och länkar till filmsnuttar.


Vill att allt ska bli superbra och intressant (så klart) och om jag hittar en jämn nivå av att hålla mig till manus och skjuter från höften på samma gång så går jag i mål med flaggan i topp, haha. Att vara lyhörd och få deltagarna att vilja diskutera, ställa frågor och bjussa på egna inlägg är en önskan och jag hoppas att mitt ämnesval lockar till detta.

Nervös? Nej ... inte än, kanske lite i morgon.

Om jag vet att jag gjort allt jag kan så får jag luta mig mot detta. Min mage har en bra känsla och jag väljer att lita på mig själv och mina förmågor. Min första buisness booster, kan ses som nyttig träning. Allt kommer att gå bra.


Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar