lördag 10 februari 2018

Magnolian har videknoppar och på marken ligger ett tunt lager snö


En helg med extra allt.

Sovmorgon x 2, yogaklasser i studion både lördag och söndag förmiddag vilka varit som balsam både för kropp och själ. Som att ge sig själv en underbar present.

Den gröna kuren har vissa dagar gjort mig både illamående och hungrig samtidigt som den alla andra dagar får mig att må bra. Så här efter 1,5 vecka har jag lärt mig att byta ut matskeden med kokosolja (på fastande mage, direkt på morgonen) till fin olivolja. Resultat inget illamående!


Min mage är glad liksom mina tarmar. Inbördeskriget som uppstod de första dygnen har hamnat vid förhandlingsbordet. Jag äter mig mätt på kött, fisk, ägg, ost, bönor, nötter och gröna grönsaker men längtar ofta efter kolhydrater. En tugga av ett gott bröd, en bit choklad eller potatis som jag sällan trånar efter normalt sätt. Har snart hunnit halvvägs i kampen mot att svälta ut de elakartade magbakterierna och är riktigt stolt över min "resa" så här långt.

Helgen har också inneburit att lösa in en julklapp, en talkshow på konserthuset helt nära oss. Kort promenad och sen massor av välgörande gapskratt tillsammans med mannen. Så värt!


Hoppas att du har en skön helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar