torsdag 1 februari 2018

Gråa drivor ... av damm


Härom dagen på jobbet så upptäckte min kollega att det var dammigt ovanpå skåpet vid kassan. Eftersom det var relativt lugnt så hämtade jag en dammvippa åt henne och sa att hon gärna kunde dra ovanpå provrummens "avslut".

Det dröjde en stund innan hon ropade på snabbtelefonen och undrade om vi hade sop och skyffel på övre plan. Jag hämtade och gick ner för att leverera städutrustningen.


Jösses!

Jag hade antagit att det behövde dammas ovanpå provrummen men kanske inte så mycket. På golvet låg drivor med damm. Usch ...

Beslöt att det var dags att göra samma procedur på övre plan, dessa provrum används flitigare och med den pågående "halva reapriset" rusningen så gissade jag att denna städ var högt prioriterad.


(Vi har en städfirma som städar åt oss men rengöring uppe under taket ingår inte i deras rutin så vi kan inte titta snett på vår gullige och trevlige "städare")

Jag hämtade stege, dammvippa, sop och skyffel. Rengjorde rör, lister och kanterna på provrummens väggar under tak. Dammet yrde och det kändes som att mycket fastnade i halsen på mig.

Så ofräscht! Fyllde skyffel på skyffel med grått ludd och sen "sim sala bim" var jag klar. Ett gott dagsverk. Ett nödvändigt ont. Undrar verkligen när detta gjorde senast? Oktober?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar