söndag 25 februari 2018

Vissa stunder har många av oss känt sig som Doris ...


Så oerhört nöjd över den weekend som jag helt och hållet tillbringat i yogatights, linne, raggsockor och kofta. Intensiva dagar, fullproppade med matnyttig information och kunskap.

Vissa stunder har många av oss känt sig som Doris i Hitta Nemo, (den blå fisken med extremt kort närminne) men i den varma, trygga och tillåtande miljön så har det varit okey.

Det har skrattats och gråtits. Huvuden har kliats och svetten har lackat. Vilket gäng, vilka härliga lärare! Säger bara Wow! Så glad att få vara en del av detta (för mig stora).

Har massor av läxor med hem men det känns bra. Vi har enbart startat, det kommer att bli ännu mer ...


Igår fick vi leda och instruera under tio minuter, ett flöde på en variant av solhälsning. Vi delades upp i grupper på fyra och fick sen turas om att vara lärare och elever. Att prata samtidigt som rörelse utförs är ovant, att så tydligt som möjligt och med få ord vägleda eleverna så de förstår hur de ska använda sina kroppar är inte helt enkelt, krävs övning. Innan byte av "lärare" bjöds det på konstruktiv och positiv kritik. Läraren fick inte svara, bara ta emot.

Min kropp är lycklig! Mitt sinne sjunger. Och ... jag laddar med massor av mumsiga kolhydrater. Livet är härligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar