söndag 11 februari 2018

Det nostalgiska "serietidnings träsket"


Igår fastnade vi (bland annat) i mannens gamla serietidningar, hela första upplagan av Bamse. Kalle Anka upplagor, hela årgångar från tidigt 70-tal och mycket mycket mer (Helan & Halvan, Finta, Pellefant, Fantomen för att nämna ytterligare några).

Som grädde på moset hittade mannen Kalle tidningar från innan sin födelse (tidigt 60-tal) måste ha varit hans äldsta brors?

Skillnaden mellan mig och mannen är kvalitén på det sparade. Jag lekte sönder mina grejer, mannen var rädd om sitt, mycket ser knappt använt ut, samma sak med alla dessa sparade seriemagasin.

Känns fel att slänga, mer rätt att göra något vettigt av dessa historiska klenoder som att rama in eller försöka sälja till riktiga samlare.


Själv fastnade jag i mitt första porslin, det som sparats för kidsens lyor. Ärligt vet jag inte om de är intresserade? Astronauten skulle ha möjlighet att ta emot men för Lejonkungen i London så känns det som att kasta pärlor till svin.

Det går inte att spara allt, jag vet ...

Skulle kunna stå på loppis eller sälja på Blocket alternativt Tradera men känner jag mig själv rätt så blir det knappast så. Packade istället om porslinslådan och låter den lagras ännu ett tag, tills dess att jag funderat kart. Åretbruket är ett annat alternativ?

Besök på återvinningscentralen, slänga, slänga, slänga. Skönt! Har dock oerhört mycket kvar. Målet är att göra sig av med allt som inte behövs, problemet är att jag kan vara en hamster ... dålig kombo. Jag får helt enkelt blunda och slänga.


Hej svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar