torsdag 16 januari 2020

Billiga ägg


Idag såg jag henne igen, kvinnan i affären som fascinerar mig. Eller i alla fall så tror jag att det är samma person, vågar inte svära. Beteendet är dock detsamma.

I affären säljer de just nu extra billiga ägg. Det gillar både jag och mannen men eftersom vi redan har så vi klarar oss så hoppade jag över det inköpet. Spelar ingen roll att det är extra, extra pris.

Denna kvinna (vilken jag fascineras av) väger äggförpackningarna? Hon går från mejeriavdelningen till frukten med en kartong, ställer den på vågen och kollar. Sen går hon tillbaka och hämtar en ny och väger den. Så håller hon på ...


Helt ärligt vet jag inte om hon till slut hittar den kartong hon vill ha? Antagligen.
Alltså, jag skulle inte orka.

Gissningsvis så vill hon ha så "tunga" ägg som möjligt, alltså fler gram för den lilla summan. Vad spelar det för roll? Vore det inte lättare att öppna och titta på storleken.?Möjligen flytta runt äggen i smyg, när ingen såg ... om det nu är så viktigt?

Som sagt kvinnan fascinerar mig.

Visst, jag öppnar alltid äggkartongerna innan jag väljer men av en helt annan anledning. Vill ha hela ägg med mig hem så därför jag kollar att de ser schyssta ut och inte har några sprickor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar