tisdag 28 januari 2020

Våga fråga


Fakturor på vift är aldrig kul, inte heller att den lön jag väntar på uteblir så att räkningar som behöver betalas står och stampar i någon form av vänteläge. Usch!

Helt ärligt hade jag ingen aning om att ett par av mina fakturor fladdrade i cyberspace. Hur skulle jag vetat detta?

Inte heller vill jag påminna människor som jag vet betalar i tid ... inte förrän en enkel fråga plötsligt känns adekvat och relevant (när betalningsdatumet passerats med flera dagar).

Först igår insåg jag att något inte stod rätt till och att en undran var nödvändig.


Den obehagliga känslan av att själv ha en större summa att betala samtidigt som det inte fanns teckning för beloppet på mitt företagskonto gav mig magont. Skickade därför ett par mess med frågan om fakturorna kommit fram.

Ett svar var nej.  Konstigt?
Ett annat var att lönen betalas in (till mitt gamla konto). Oops ...
Problem löstes. Nu visste jag orsakerna och betalningarna genomfördes direkt (efter att jag skickat om ett par fakturor).

Äntligen kunde min egen "skuld" betalas och tyngden på mina axlar lättade. Pust!

Tack och lov.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar