måndag 20 januari 2020

Så här många skrivprojekt brukar jag aldrig ha igång samtidigt


Hur kommer det sig?

Den sista tiden har mitt arbete inneburit mer skrivarbete än normalt. En novell har återigen skickats iväg till en novelltävling, denna gång ett nytt skönlitterärt manus och inte alls lika långt som det jag skickade in före jul.

Så har jag en barnbokstext (med ett antal år på nacken men inte utgiven) den har jag grävt fram och redigerar för fullt. Kanske och förhoppningsvis skickar jag även denna berättelse vidare?


Som om detta inte är nog så har jag börjat på två(!) nya, om mitt alter ego Birgit och hennes strapatser (dessa är pausade) samtidigt som ytterligare ett äldre manus plockats fram ur garderoben för att placeras på väntelistan över framtida skrivjobb.

Hej och hå. Men det är kul och jag är/blir inspirerad.

Som motvikt till blogginlägg, klassplaneringar, presentationer, faktatexter och målformuleringar så är det avkopplande och roligt att skriva texter för barn. Jag kör så länge motivationen är hög, därefter väntar en kortare eller längre paus.

Ha en skön dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar