tisdag 14 januari 2020

Läge för magont eller glädjeskutt?!


Igår fick jag ett brev från Skatteverket. Känslan är sällan YES när den avsändaren landar i brevlådan. Mer en undran. Vad ger mig den äran att få post från dem?

Det jag kan vara säker på är att innehållet är "viktigt". Vet att det ska göras bokslut, att skatt ska betalas in och att momsrapport behöver göras ... inte just nu men snart.

Nyfiket öppnade jag kuvertet och funderade över ifall "magont" var något som eventuellt tänkte checka in? För glädjeskutt verkar inte riktigt vara Skatteverkets grej ... eller?


Helt allvarligt, jag fattar inte??? Vad betyder egentligen det här? Någon smart som kan översätta?

Först tänkte jag att det måste blivit fel. 0 kronor? Jag som har en större summa på mitt företagskonto som är märkt med skatt att betala. Ska inte dessa pengar föras över? Vad är det jag missar?

Har svårt att tro att jag är berättigad till glädjeskutt eller någon typ av större återbäring. Även om jag tycker att det alltid är viktigt att fira det som firas kan, så drar min magkänsla i handbromsen. Verkar dumt att fira någonting som jag inte förstår, något som kan vara totalt "fel".

Ja, ja. Jag ska ringa Skatteverket och reda ut mina frågetecken, förhoppningsvis redan idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar