onsdag 15 januari 2020

Gott & Blandat är vad jag tänker bjuda på


Igår hade jag premiär för min första egna yoga kurs. Jippi! Så roligt och härligt att äntligen få stå på egna ben.

Min/vår frisör är det som egentligen ska hyllas, hon har under flera års tid sagt att OM hon någon gång ska testa så är det med mig som lärare. Hon fixade därför ett kompisgäng, sina vänner och övertalade dem att testat yoga, med det lysande och säljande argumentet: det är kul att göra saker ihop. 

Gruppen bestod av kvinnor som alla tränar men där enbart få provat yoga. Två har utövat kundalini, vilket innebär att de bland annat lärt sig och kan olika andningstekniker.


Eftersom jag inte kände någon annan än min vän så träffades vi 30 minuter före klass, för att presentera oss, prata om vad de önskar och gå igenom lite praktisk formalia.

Oj, vad en timme går fort! Tiden flög iväg och plötsligt var tiden ute. Helt ärligt så tänker jag att 75 alternativt 90 minuter är mer lagom när det är nybörjare på mattan. Allt är nytt och behöver få ta tid.

Då mina kursdeltagare är rookies så vet de inte riktigt vad de önskar, för mig gäller det därför att presentera ett smörgåsbord med både yin & yang så de senare kan utvärdera och välja. Så efter gårdagens hatha basic, bjuder jag nästa gång på en avslappnande yinklass.

Gott & Blandat står på menyn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar