onsdag 18 oktober 2023

Dags att släppa sargen



"Vad ska det bli?", undrade mannen, var på jag svarade: "Det får du se ..."

Han förstod inte och tyckte nog att det varken var ett särskilt informativt eller trevligt svar. Faktum var och är att JAG inte vet.

Japp så är det när undertecknad bjuder in kreativiteten. Material väljs efter motivation och sen släpper jag sargen och skjuter från höften, för det är här min styrka finns, tillit till den egna förmågan.



Fast om sanningen ska fram så hade jag fröet till en idé (när mannen ställde sin fråga) men visste inte om "lagret" räckte, inte heller hade undertecknad mönster/ritning eller glasklar vision om slutresultat ... så varför svara annat än: det får du se, faktum är att även jag får se.

Hittade garn i mina gömmor och det är råmaterialet och letade därefter fram en virknål. Jag blir mer begränsad med stickor så de fick ligga kvar i lådan. Virknålen är lättare att skapa med så den är min kompis i det ovissa projektet. Idén får klarna på vägen och har jag riktigt tur så räcker garnet ... annars får jag repa upp och börja om på nytt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar