lördag 21 oktober 2023

"Man tager vad man haver" som Kajsa Varg sa



Pratade med Lejonkungen och fick ett uppdrag av bästa sort, just ett sådant som jag knappt kan bärga mig då det kliar i fingrarna och längtan att starta är stor. Fredagkväll är dock fredagkväll och inget skulle påbörjas förrän morgonen därpå.

Sonen gör en blixtvisit "hemma" nästa helg, ja eller en weekend (torsdag till söndag) men vi kommer knappt att se honom. Får äran att hämta och lämna vid flyget samt tillbringa ankomstkvällen tillsammans men sen blir det nog inte mycket mer. Lejonkungen är fullbokad.

Hur som så går mitt uppdrag ut på att skapa en Halloweendräkt och som du förstår så går jag igång på alla cylindrar. Sonen vet. Vi bollade och igår morse började undertecknad med att lyfta ner vår (läs min) stora låda där egendesignade kostymer trängs med peruker, vintagehandskar, halv- och helmasker samt en del inhandlade dräkter. Ekorrsvans, nätstrumpbyxor, lösmustascher, teatersmink, trollöron, smycken och sjöjungfrustjärt är några fler exempel. 



Under åren har garderoben växt. När grabbarna var små så ville jag att de skulle ha en kista med utklädningskläder så att de kunde byta identitet och bli sjörövare, riddare eller Star wars figurer när så önskades. Av deras dräkter finns inga kvar (i min låda), förutom en Batmandräkt med mantel som jag sydde åt Astronauten och en ninjadräkt från Japan. Kanske är dräkter sparade i sönernas egna flyttlådor märkta barnleksaker, vad vet jag?

Plockade ihop och skapade tre outfits och skickade bilder till Lejonkungen. Nu ska han fundera om någon är intressant eller om han vill att mamma designar en helt ny.

Fortsättning följer ...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar