fredag 20 oktober 2023

Något tidigt ...



I torsdags morse på väg till jobbet (i ottan) så konstaterade jag att det regnade, bara lite men det regnade. Helt ärligt så spelade det ingen roll, min promenad är kort och det skulle knappt märkas, faktiskt så skulle undertecknad inte hinna bli blöt.

Så passerades en lyktstolpe och i ljusskenet syntes inte regn utan vita, fjäderlätta snöflingor? Oj ... snö. Redan!?

Kalendern visar på andra hälften av oktober men det vita som föll från himlen verkade inte bry sig. Något tidigt enligt mig och vad vi är vana med men om det är nollgradigt eller -1 så är det klart att regnet förvandlas till snö (och hagel).



Så fortsatte hela torsdagen, snön kom och gick men inget låg kvar. Ute var det ovanligt rått och kallt och innan jag kröp till sängs så förberedde jag mig på att vakna till en vitklädd natur.

Så blev det dock inte, eftersom fredagen bjöd på både plusgrader och sol men nu har den fallit, höstens första snö. När det kommer ny och om den tänker stanna en dag eller två återstår att se. Frågar du mig så välkomnas snön lagom till advent och DÅ kan den få ligga kvar (hela december och januari).







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar