söndag 29 oktober 2023

Måndag igen



Höstlov för några, vanliga plugg- eller arbetsdagar för andra och för mig innebär denna vecka mindre jobb än undertecknad önskar. En krass verklighet när LAS-regler gäller och vi som drabbas inte får arbeta "för mycket", det jag kan göra är gilla läget eller hoppas att det dyker upp andra oväntade uppdrag.

Tack vare nämnda anledning kan både jag och mannen skjutsa Lejonkungen till Arlanda, så inget trist som inte har något positivt med sig och lyxigt för sonen.

Det blir tomt (som alltid) när något av barnen reser hem till sig men vi har lärt oss njuta av nuet och snart kommer båda hem (till jul) och då får vi umgås igen.



Med överflöd av tid så hinner jag träna, springa om regnet håller sig borta annars gå på ledarledda pass, ska bli så skönt! Förra veckan hittade löparskorna enbart ut vid ett tillfälle (tog mig med), vilket är på tok för lite men ändå bättre än ingenting. 



                                                            Önskar dig en bättre måndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar