onsdag 4 oktober 2023

Inte för att jag vill utan för att jag bör



Känns konstigt att söka arbete när jag trivs så bra där jag är men nöden har ingen lag. Under tiden förhandlingar sker och alla stenar vänds så måste nya stigar utforskas, därför letar undertecknad och skickar emellanåt in CV samt personligt brev.

Inte för att jag vill utan för att jag bör ... men främst håller jag tummarna att situationen löser sig. 



Ja, ja. Hinner plötsligt med trädgården även på vardagar. Fallfrukten har minskat men lyser röd eller gul varje morgon. Typ dagligen åker jag till återvinningen för att dumpa i deras container. En del av den frukt som fortfarande hänger på träden plockas till vår korg på staketet så att de som önskar kan förse sig när de passerar.

Igår skördades våra morötter, lite lök och någon potatis som gömt sig nere i jorden. Gillar verkligen att laga mat av egna råvaror! De kommer inte att räcka länge, innan vintern anländer så lär de vara slut men fram till dess njuter vi.



Hej svejs!



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar