torsdag 8 juni 2017

Åh yes!!!


Vad gör man en ledig dag mitt i veckan när solen håller sig gömd bakom molnen? Tja om man heter Mia så freebase:ar man.

Skulle ha ätit lunch med en granne på vår innergård men kastvindarna och de mörka molntäcket kändes allt annat än inbjudande. Messade grannen samtidigt som jag slängde ihop en pastarätt åt mig och astronauten. Lagom till vår lunch var klar så fick jag ett svarsmess: "Kom!"


Checkade av med sonen att det var okey, fyllde min tallrik med rykande het pasta och tog innervägen genom huset till grannen. Vi har två alternativ att förflytta oss till husets motsvarande trapphus, från a till b, antingen så springer jag de 66 trappstegen ned, går över innergården och in i nästa port där min vän bor på entréplan eller så går jag över vinden och nedför deras innertrappa. Jag valde spökvägen (grannens uttryck).

Vår vind är härlig, högt i tak med kraftiga bjälkar. Ett outnyttjat utrymme nu när våra kids inte längre tränar innebandyskott på mål eller spelar in kortfilmer. Här har vår familj gömt påskägg, haft skattjakt och jag har steppat (efter att nästan förstört vårt eget parkettgolv ...) 


Under promenaden till grannen kollade jag in takbjälkarna och konstaterade att de duger utmärkt att hänga upp en yogagunga i. Varför kan mannen inte fatta? Undrar vilken bjälke som skulle vara bäst om jag behöver svängrum? Då såg jag den! Underligt att jag inte lagt märke till denna förut ... för visst har den väl alltid sett ut så? Eller har någon fixat detta alldeles nyss?

Två stadiga s-krokar (ja eller kanske c?) ordentligt förankrade i bjälken! Det var som om platsen ropade till mig "Här är jag!" Allt som behövs är alltså en yogagunga. Hur svårt kan det vara?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar