måndag 19 juni 2017

Lyckan att få vara kreativ


Igår gjorde jag något som jag verkligen gillar (på jobbet), skyltade om alla fönster. Steg ett är att bestämma färgtema, steg två: outfits. Steg tre: börja jobba! Var kreativ. Fönstret ska hänga ihop på samma sätt som en kollektion.


Nu när Midsommar närmar sig önskar många kunder tunna klänningar. Romantiska? Coola? Klassiska? Bekväma? Det bör finnas något för alla. Temat för veckans fönster fick bli just "fest".

I vårt avlånga land dröms det om värme och sol men med mångårig erfarenhet så vet alla att det lika gärna kan bli råkallt och regn, inga garantier utlovas denna mytomspunna högtid. En riktig svensk tradition och något av det svenskaste vi har ... Midsommar.


Förutom ljuva romantiska färger fyllde jag vårt stora skyltfönster med blommor, pioner, rosor och liljor. Försökte få in så mycket sommarkänsla som möjligt på de kvadratmeter jag hade att tillgå.

Tror att jag lyckades, i vilket fall som helst så är jag nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar