lördag 24 juni 2017

En Midsommardagsdröm


När jag var tonåring och äldre var Midsommardagen den stora lekdagen ute på landet. Visst hade vi haft både frågesport, dansat runt stången och haft fem-kamp dagen innan med den "äldre generationen" men så bjöd livet oss "ungdomar" på ytterligare en dag.

Inga "jobb" behövde utföras, vi fick en vilodag efter Midsommarfesten. Vad kan man fylla en sån gåva med när syskon, pojkvänner och kusiner samlas?


Leka!!! Det bästa och roligaste som finns.

Det spelades fotboll, tennis, kubb, brännboll, beachvolleyboll och badades, för på den tiden var det ALLTID fint väder!?!

Eller? Nej så klart inte.


Enligt min/vår pappa fanns inget dåligt väder, enbart dåliga kläder så vi drog bort ifrån de vuxna och återvände inte förrän de skickade en löpare som meddelade att maten stod på bordet.

I år blir det ingen lekdag för mig. Jag ligger i sängen och skriver. Mår som en prinsessa efter det trevliga Midsommarfirandet hos brorsan. Jag tar en vilodag istället och lyssnar på regnet som sägs ska smattra mot rutan.

Kanske leker jag trots allt men då på min yogamatta. Så får det bli.


Ha en skön Midsommardag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar