onsdag 7 juni 2017

Våta drömmar


Astronauten har shoppat ... en våtdräkt, att surfa i och hans mamma är lite avis.

I morgon drar sonen med polare till Portugal för att leka med bräda, modell större. Det fanns en tid då han ägde en egen, det året han var i Australien. Surfingbrädan såldes innan hemfärd eftersom den är svår att vika ihop och packa ned i en redan sprängfullt väska. Denna gång är planen att hyra brädor på plats.


Flip-flops, badskor och annat spännande grävs fram ur gömmor och läggs i hög för att packas ned. Tror att jag ska göra som katterna, krypa ihop och gömma mig i väskan. En vecka i Portugal lockar mer än butiksjobb i REAskrud.

Önskar "de unga männen" all lycka och att deras resa blir ett äventyr. Våta drömmar, perfekta vågor och ett minne för livet.


Själv räknar jag ned till min egen semester, mindre än en månad kvar. Att få lapa sol, samla energi, läsa, simma, yoga, äta god mat och hänga med mannen. Så nice!

Jag ska inte surfa ... kan inte (only in my dreams) utan istället snorkla. Kanske paddleboard? Vi får se? Främst ska jag/vi bara vara ... om typ tre veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar