tisdag 27 juni 2017

Ofokuserad


Min plan och mitt mål att stå på händer går inte så bra. Faktiskt stampar jag på samma punkt som för två veckor sedan. Hur kommer det sig?

Kanske är svaret så här enkelt: jag tränar INTE.

Men varför det då? Om jag nu vill lära mig så borde jag väl praktisera det jag lärt mig? Eller!?! Dags att svettas lite, det finns inga genvägar. Vad sägs om att: öva, öva och öva.


Jo, så klart, jag vet ... har tappat fokus. Glömt bort att lägga till handstående i min dagliga praktik. Ärligt talat så vet jag egentligen inte hur jag tänker? Kanske drömmer jag att alla pusselbitar ska falla på plats när jag sover och sen hux flux så står jag stadigt? Vore bekvämt men på ett sätt tråkigt.


"Det är inte målet utan resan som är mödan värd."

Nu är det dags att bestämma sig. Övning ger färdighet. Bygg core muskulatur och fokusera på linjering. Orka kämpa. Lite varje dag. Låt träningen ta den tid kroppen behöver. Skynda långsamt. Lyssna inåt. Våga, våga och våga!



Okey om jag säger det så. It's a deal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar