torsdag 15 juni 2017

Blytung ...


Igår checkade min kropp delvis ut. Den startade upp som vanligt full av energi, cyklade iväg med mig i ottan så jag skulle hinna få håret klippt och slingat innan jobb.

Arbetsdagen förflöt och kroppen hängde fortfarande med, lite extra hungrig men det var allt. Egentligen var det när jag mellanlandade hemma för att äta middag som de första signalerna sändes ut.

Trött, trött, trött.

Min kropp önskar ledighet. Semester. Vila. Typ NU!


Jag tog den till träningslokalen. Motsträvigt viskade den: "inte ikväll", vilket den inte hade mycket för. Jag tänkte att en timmes fys kunde få kroppen att pigga på sig (efteråt).

Men hela jag kändes tung, som om jag släpade på extravikt, med andra ord ett träningspass i uppförsbacke. Skulle jag behöva kliva av?

Nä, bara lyssna in kroppens signaler och ta det lite lugnare ... inte köra 100%.

Äta, vila, träna och sova så orkar jag arbeta månaden ut. Nedräkningen till ledigheten fortsätter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar