söndag 11 juni 2017

Balkongklädsel: bikini


Söndagsmorgnar är ljuvliga, speciellt när de är som gårdagen. Tjugo grader varmt och sol, perfekt start att hänga på balkongen. Fick sällskap av vår honkatt som också tycker att vårt uterum tillhör favoriterna nu i juni.


Plockade med mig lite tillbehör; yogahjul, block och matta. Gårdagen innebar premiär ... yoga i bikini.

Kände av vad kroppen önskade och startade upp ett eget flöde, dock inte utan vissa "problem". Ravelli ville ligga mitt på yogamattan, inte yoga utan softa. Försökte därför parera och kompromissa genom att yoga runt henne, vilket helt ärligt var utmanande. Tack och lov så ledsnade Ravelli på mig och gick självmant in. För hur skulle en katt kunna chilla när hennes matte var typ överallt?


Lugn och ro för Ravelli, lugn och ro för mig. Värmande sol, svag bris och en kropp i rörelse. Andades i mitt stilla flöde. Åh, vad ljuvligt!

Kunde därefter inte låta bli att meditera en halvtimme, allt för att ladda batterierna och förbereda mig mentalt inför den arbetsdag som väntade. Resultat: bästa, bästa starten på dagen!!!


Tjoho


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar