lördag 24 november 2018

Alumn? Har aldrig hört tidigare, vad betyder det???


Sååå stolt mamma! Min förstfödde har tagit ännu ett kliv ut i vuxenlivet med en fullbordad och avklarad examen i rymdfysik. Ja ja jag vet att han inte är riktigt klar, ett halvårs exarbete återstår men diplomet är utdelat och de flesta tentor skrivna.

Efter att ha startat morgonen med fyra minuter i plankan, meditation och sen min egen yogapraktik så gled jag ner till hotellfrukosten. Att vara ensam är inget problem för mig, emellanåt så kan det vara riktigt njutbart. Mannen är endast ett samtal bort.


Förmiddagen vigdes åt sonens examensceremoni. Vad som var coolt var att de fyra personer som stod som värdar var kvinnor, programrektor, elevkårsordförande, dirigent för manskören och en person till på scenen som vi inte visste vem hon var. Tekniska utbildningar drar fler manliga studenter än kvinnliga men just igår stod många kvinnor på scenen och tog emot sina nålar samt diplom. De gick från att vara student till att bli alumn (hade aldrig någonsin hört det ordet tidigare men har fått lära mig att det betyder upplyst på latin).

Hann träffa lite släkt under eftermiddagen innan examensmiddag och flashiga drinkar. En helkväll med sonen, en av hans kusiner och ett gäng kursare. Mys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar