fredag 2 november 2018

Tur att det finns utmaningar!


Det finns något som jag fuskat med hela hösten, något som jag tror stenhårt på och som jag mår så bra av men ändå inte fått till ... att träna.

Visst jag yogar, varje dag så min kropp får röra sig men den pulshöjande aktivitet som jag egentligen älskar har fått alldeles för lite utrymme.


Livet.nu kan lastas för det ... eller inte. Allt handlar om prioritering. Så i början av veckan beslöt jag att utmana mig själv med plankan. Det finns 21-30 dagars träningsprogram att följa och en kollega messade mig en månads utmaning. Hittills går det bra, visserligen följer jag inte planen (förvånad?!?) utan gör som jag själv har lust med. (Låter yogapraktiken avslutas med plankan)

Utmaningen startar på 30 sekunder (dag 1) vilket jag tyckt varit för kort tid så jag dubblade. Hittills har jag stått 60 sekunder/dag och med det sagt inte fuskat. Målet är 5 minuter. Om jag ökar en minut i snitt per vecka så når jag målet eller så kanske jag väljer att följa instruktionerna när det börjar bli jobbigt 😂😜😂

Vad gäller pulsträning så har jag enbart pausat, den kommer att få sin plats så snart det är möjligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar