onsdag 28 november 2018

Gå och lägg dig!


Känns som om jag har träningsvärk i hela kroppen utan att egentligen gjort annat än undervisat i och utövat min egen yoga, antagligen så räcker detta för att varje muskel ska reagera. Förkylningen härjar med andra ord lite över allt och precis som den vill.

Vissa stunder känner jag mig frisk och andra tung i huvudet. Hela gårdagen förflöt relativt smärtfritt även om jag med jämna mellanrum fick gå undan och snyta mig. Vänster öga mår bättre men ber (efter arbetet) om återhämtning vilket betyder: gå och lägg dig!


Så vad gör jag? Lyssnar på kroppen såklart och tänker att i morgon (läs idag) är en annan dag.

Bäddar därför ner mig under täcket och kollar julfilm på Netflix ... med höger öga, det vänstra har checkat ut och lagt sig tillrätta bakom sitt mjuka ögonlock.

Hej svejs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar