torsdag 15 november 2018

Fredags bekännelse


Har något att erkänna, en syssla jag börjat med alldeles för tidigt och som jag faktiskt varken skäms för eller tänker sluta med.

Mannen kollar inte på TV längre, i allafall inte på kvällarna, dessutom lägger han sig tidigare än han gjorde innan sjukdomsperioden startade vilket innebär att jag har en del egentid.


För att varva ner och ha det lite mysigt så brukar jag bädda ner mig tillsammans med laptopen. Plugga i hörlurarna och starta Netflix. Min senaste grej är att kolla film innan jag släcker.

Skulle det vara något att bekänna? Nej inte Netflix men det jag börjat kolla på ...


Julfilmer i november! Lättsamma och romantiska draman eller komedier så jag slipper tänka, en del med kalkonvarning. Fatta hur mysigt det är! Släppa allt och bara vara.

Fast ... egentligen tycker jag att julfilmer enbart ska ses i december, för att skapa stämning och magi åt den högtid jag alltid älskat. Nu bryter jag mot mina egna regler och detta utan att vare sig blunda eller skämmas.

Ha en härlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar