onsdag 21 november 2018

Känner mig inte som Askungen och funderar över klädval


Funderar över kläder till lördagens festligheter. Vad ska jag egentligen ha på mig på Astronautens examen?

Behöver inte köpa något, har garderoben full med allt möjligt. Rensar och slänger alltför sällan och har inte ändrat storlek sen jag var typ 25 år.

Hittar ett plagg jag designat när jag var i sonens ålder och pluggade modedesign, en grönaktig byxdress. En onepiece. Slimmad ärmlös överdel med turtelneck/halterneck som från midjan övergår i vida byxor. Ser ut som en långklänning. Japp, den får det bli med min bruna sämskskinns jacka. Kan faktiskt ha kängor om jag vill, då kan jag gå obehindrat både dag och kväll.


Visst vore det snyggt med högklackat ... men ... jag får ont i fötterna! Dessutom känner jag mig rörelsehindrad.

Kanske packar jag ned ett par stövletter? Kanske tvingar jag mig att använda handväska så det finns möjlighet att byta skor? Vi får se. Är lite utanför min comfortzone nu.

Hej hopp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar