lördag 17 november 2018

Att vara skeptisk men ändå våga testa


Vi går från klarhet till klarhet (jag och mannen), kommer på lösningar och "prova på varianter" som han ALDRIG skulle ha testat för ett år sedan. Det här att vara tillräckligt desperat är emellanåt vad som behövs.

Min älskling klarar inte medicinering så bra i allafall inte sådan som påverkar hans hjärna. Verkar som kroppen trycker på den röda NO NO knappen direkt.


Då kopplar jag på "utanför boxen" tänket och föreslår helt biverkningsfria alternativ. 12 veckors meditationskurs (online), varje dag. En kurs som jag gick för några år sedan och som jag kan tänka mig gå igen om mannen hakar på.

Tror han okeyat förslaget?

Om så är fallet så kanske vi börjar på måndag? Hitta lugn, sätt att stressa av, andningstekniker att använda när livet går för fort och möjlighet att skärpa våra sinnen. En kropp i balans och harmoni.

Wow känsla just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar