torsdag 8 november 2018

Plötsligt visste jag, det är NU jag ska agera!


Tidigare i veckan kom jag till insikt att det är just NU som jag behöver ta tag i mitt liv för att få en hållbar förändring. Jag har axlat många mantlar under de sista sex månaderna och djup inne i mig har jag hela tiden vetat att så kan jag göra under en begränsad tid.

Trots vårt liv.nu känner jag mig både stark och frisk, långt ifrån att själv sjunka ner i ett hål eller bränna ut mig men du vet aldrig vad som väntar runt hörnet!? I tisdags skrev jag därför ett mess till min chef och bad om ett samtal. Plitade ner alla mina tankar i meddelandet så att hon skulle kunna förbereda sig men framför allt för att jag inte skulle ha någon återvändo, fega ur och backa, dags att lägga korten på bordet. Behöver en livsförändring, kanske till och med säga upp mig? Släppa min tjänst och be om att få arbeta extra istället?

Jag vet, att säga upp sig är aldrig bra men ...


Jag älskar mina kollegor, de är BÄST! Min chef är grym, en av de absolut bästa jag haft så min situation har ingenting med dem att göra.

Hur som helst hade jag ett mycket bra snack med min chef som föreslog att hon trots att det inte är tillåtet för annat än studier skulle försöka driva igenom tjänstledighet för mig.

Igår fick jag svaret, jag får tre månader ledighet: januari till mars!!! Timeout 🙏 Ladda batterierna, få mer tid för min yoga och mannen. Så underbart!!!

Har man som jag bästa chefen så är ingenting omöjligt 😍 Tack, tack och tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar