tisdag 27 november 2018

Turboförkylning


Tror jag fått någon variant av rekordsnabb förkylning? En dag ont i halsen, nästa snorig i näsan, tung i huvudet och trött i ögonen.

Vaknade faktiskt med ett rött öga!
Alltså det ser inte kul ut ...

Inte konstigt att tröttheten härjade bakom ögonen när det vänstra såg ut som en stoppskylt. Var kom det ifrån? Allt med min förkylning är överraskande. Jag var totalt oförberedd på att jag över huvudtaget skulle bli smittad ... och av vem?


Skönt att jag hade en ledig tisdag så jag kunde softa och återhämta mig mellan morgonyogaklassen och den jag undervisar på kvällen. Från en känsla av lätt feber under förmiddagen landade jag i en känsla av "förkylt läge" där kroppen fungerade som vanligt om än med en näsa som stundtals ville bli snyten.

Om jag har riktigt tur så vaknar jag med ett vitt öga istället för det röda för även om advent nalkas och julen snart står för dörren så får gärna mycket/allt annat vara rött än mitt öga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar