onsdag 20 mars 2019

Är det slut på det roliga nu?


Igår kväll hade jag min andra och för denna gång sista vikariatklass i aerial. Känns lite sorgligt när jag börjar bli mer varm i kläderna. Även om FLYoga och aerial på ett sätt är olika varianter av luftburen yoga så presenteras och genomförs de med vissa skillnader.

Jag drömmer verkligen om att kunna erbjuda en egen klass utifrån min utbildning. Tyvärr är det inte så enkelt som jag skulle önska, det finns en hake eller många (haha), för det är just gungornas krokar eller skenor i taket som behöver funderas kring, samt VAR jag ska erbjuda detta "nya" koncept? Mycket handlar om säkerhet.


Nåja, åter till igår. Mina onsdagskvällar har blivit intensiva då jag går från att undervisa hatha vinyasa till att byta byggnad, montera upp gungor på hög stege, få till tekniken, välkomna kursdeltagare samt sen slutligen leda aerial. Marginalen mellan klasserna är 20 minuter vilket är på håret. Avsluta en lektion och sen preppa inför nästa tar den tid det tar speciellt då det ska balanseras på stege.

Jag är tacksam över att ha fått förfrågan att ta vikariatet, att alla varit så justa och att jag själv känner att jag lyckats göra ett bra jobb. Har jag tur så kanske detta leder till andra vikariat? Eller till nya spännande uppdrag?

En sak är dock säker två fysiska klasser efter varandra innebär en hungrig mage. För att hjälpa kroppen kan det därför vara bra med snacks samt något att dricka, både mellan och efteråt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar