måndag 11 mars 2019

Med siktet inställt på nästa utmaning


Om två veckor ska jag och en kollega ha vår första workshop, det blir premiär för var och en av oss trots att min vän har undervisat och varit utbildad yogalärare i flera år.

Tidigt detta år blev jag tillfrågad om intresse fanns att göra någonting ihop med henne. Fanns ingen anledning att fundera, svaret var så självklart JA.

Vid ett par tillfällen har vi träffats och planerat. Bollat idéer och tankar. Kommit fram till tema och gemensam röd tråd.


Vi ska ha en workshop som går under arbetsnamnet Yin & Yang, det blir två 90 minuters klasser med fika och prat emellan. Min uppgift är att hålla i det avslutande yangelementet, en hatha vinyasa klass.

Vad vi hört så har anmälningar redan trillat in och om jag förstått saken rätt så kan hälften av platserna vara bokade. Med andra ord så pirrar det lite i magen. En ny och spännande erfarenhet närmar sig.

Jag har en klass att planera och om undertecknad är smart så borde denna uppgift prioriteras.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar