måndag 25 mars 2019

Fruset läge, som att vara osynlig


Skulle logga in och närvara i ett nätuppkopplad möte, gick så där. Min uppkoppling var tydligen inte den bästa och varje gång jag försökte säga något så frös bilden och mottagarna kunde inte höra mig.

Fanns endast en sak att göra, byta plats. Satte mig vid routern i källaren och gjorde ett nytt test.

Nä ... Jag hörde och såg de andra men så fort jag öppnade munnen så frös bilden och ingen hörde vad jag sa. Typ frånkopplad. Kanske inte skulle vara med?


Blev uppmanad att logga ut, bort ifrån kameran men ändå stanna kvar. Jag kunde fortfarande se och höra de andra men de kunde inte se mig. Tyvärr fungerade inte heller detta felfritt.

Nästa steg var att jag använde chat funktionen, de andra pratade och jag skrev. Äntligen bingo, nu gick tekniken med på att jag deltog på videomötet.

Lustig känsla, att se och höra men inte höras ... som om jag vore osynlig. De andra visste att jag fanns där men någonstans mellan oss tornade en hög glasruta/skiljevägg upp.

Hur som helst och tack och lov så lyckades vi ro mötet i land. Trots taskiga förutsättningar blev alla nöjda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar