söndag 17 mars 2019

En låda proppfull med gamla dagböcker


När regnet öser ner, vad gör du då? Kollar Netflix serier eller gör du som vi, gräver fram flyttkartonger ur förrådet?

För tillfället är vi -5 stycken. Äntligen!!! Arbetet är långt ifrån klart men vinsten är att vi påbörjat den uppgift som länge legat på den gemensamma todolistan.

Fem kartonger färre är bra, riktigt bra.


Det farliga när jag röjer är risken att bli sittande. Igår öppnade jag en kartong med gamla dagböcker. Genom alla år jag levt så har det på ena eller andra sättet inneburit anteckningar. De senare åren har det fokuserats på blogg, yogadagböcker och reseskildringar. Tidigare (innan barnen föddes) så fylldes anteckningsblock och före det de mer traditionella barndagböckerna (med lås och nyckel). Fatta risken när jag öppnade kartongen!

Att börja läsa min egen historia, hur jag upplevt olika händelser, se den yngre varianten av mig och upptäcka sprickor i fasaden (då jag var betydligt mer oerfaren och omogen). Böckerna är både spännande, roliga och lite pinsamma.

Det enda jag kunde göra var att snabbt stuva om dagböckerna, stänga kartongen och låta mannen stuva in den på lämpligt ställe i förrådet. Sparar läsningen till någon dag då livet står helt stilla och jag inte har något vettigt att sysselsätta mig med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar