tisdag 5 mars 2019

Lyckan att få testa på att vara gästbloggare


Jag har blivit publicerad i tidningen Yoga World! Wow, hur stort är inte det? Om du frågar mig så väldigt, typ som en dröm jag inte funderat så mycket över.

För cirka ett halvår sedan frågade vår yogalärare Veronica Jäderlund om någon hade lust att försöka skriva ihop ett gästinlägg till hennes blogg? Tanken var att reflektera över den 200 h lärarutbildning vi klarat av samtidigt som vi uppmanades att ge en personlig beskrivning av vår resa. Fyra stycken anmälde sig (jag var en).


Text skrevs och bilder skickades och sen "glömdes" gästbloggsinlägget bort, det var först för ett par veckor sedan som jag fick reda på att tiden närmade sig för publikation. En av mina kursare var först ut. Avklätt, modigt och naket delar hon med sig runt ett viktigt ämne, kroppsfixering och att acceptera sig själv.  Jag länkar hennes inlägg här:

https://vevve.yogaworld.se/2019/02/20/att-ga-fran-att-hata-sin-kropp-till-att-respektera-och-acceptera-den-precis-som-den-ar/?fbclid=IwAR0fNkb7bKJs1Q02fscnXGTdyJDbUZLBt7GFi3EIlX9MUC57lzyKd2kdh18

Senare mitt under min flyogautbildning publicerades min text. Om du inte redan läst den och är nyfiken så kommer den här:

https://vevve.yogaworld.se/2019/03/03/tankar-fran-en-yogalarare-sa-ar-det-att-ga-en-utbildning/?fbclid=IwAR2oiOf_kwi_f4BJEH-KzPnW7tn2DzO-ZXdkY_f4ne4RXXUku5MZ8mTpA5M

Vad jag vet så är det två gästinlägg kvar, när de publiceras är för mig oklart. Jag kommer självklart att nyfiket läsa mina vänner/kollegers bidrag.

Det är både häftigt och stort att vi får berätta våra historier och i en tidning som har många läsare. Tack Vevve för chansen du gav oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar