lördag 9 mars 2019

Kreativiteten vill inte hänga med mig, den har gömt sig under en filt i ett hörn


Emellanåt fastnar jag på ställen där jag inte tänkt stanna så länge, vilket gör att uppgifter jag "borde" ta itu med inte hinns med. Undrar hur det kan bli så???

Vill jag inte? Brister i motivationen eller kan det vara så att idétorka smugit sig in? Svaren är olika från gång till gång. Nu handlade det kanske om att huvudet vill ta ledigt samtidigt som hjärnan viskade att planering är A och O.

Jag vet. Många gånger är det enda sättet att sätta sig ner med en penna och ett tomt papper. Inspirationen är noll, kreativiteten lurar i ett hörn, den har gömt sig under en filt och låtsas som att den inte finns. Så jag tvingar mig att börja skissa, på måfå. Vet kanske inte riktigt vart jag ska men någonstans på vägen så kommer kreativiteten att bli intresserad och då kryper den fram.


Jag har tre yogaklasser att planera till nästa vecka, en hatha vinyasa, en yin och en flygande. Den sista klassen är just nu den mest "krävande".

Jag har blivit erbjuden att vikariera under två veckor för min aeriallärare. Jätteroligt och spännande! Utmaningen för mig handlar om att jag inte helt och hållet kan överföra mina FLYoga kunskaper eller det kan jag visst MEN jag kan däremot inte planera lektionerna som jag skulle önska.


I aerial är gungan alltid i samma höjd, visst är det fysiskt möjligt att höja och sänka men under en 70 minuters lektion är det slöseri med tid eftersom det är jag som lärare som ställer in och hänger upp gungorna (för säkerhetens skull). I FLYoga involveras yogin på ett annat sätt, får själv höja och sänka under klassen vilket innebär att det är möjligt att flyga både högt och lågt.

Själva gungorna är dessutom olika, aerials variant är silkigare (trots 100% nylon) med dubbelt så mycket tyg medan materialet i FLYogans gungas  mer liknar fallskärmstyg. Det är bara att gilla läget och planera för två fly high klasser.

Med andra ord innebär detta att jag nu avslutar min blogg och fortsätter med mina klassplaneringar, betar av en i taget.

Önskar dig en skön söndag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar