tisdag 19 mars 2019

En tredjedel behövde kapas bort


Inser att jag planerade en 90 minuters vinyasa klass istället för en timme. Tror faktiskt det är första gången differensen är så stor, så "fel". Min önskan att få med många olika moment blev större än lusten att skala bort.

Egentligen är det inget problem. De som kom på gårdagens morgonklass visste inte att jag kapade klassen på lämpligt ställe, det blev istället en naturlig avrundning och mina yogis var nöjda.


När jag senare kom hem strök jag i flöden och gjorde klassen kortare. Vetskapen att kontentan skulle bli just denna har legat i bakhuvudet men jag ville testa. Mina "morgonklass yogisar" är de som först får flöda till varje veckas  vinyasa klass, vilket på ett sätt innebär att de blir "försökskaniner". En för mig bra testgrupp, den bästa faktiskt.

Just nu har jag en 60 eller en 75 minuters klass beroende på hur jag presenterar den. Så pusselbitarna föll på plats och undertecknad är nöjd. Gör om och gör rätt verkar vara min grej just nu




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar