lördag 2 mars 2019

Kvalitetstid på olika håll


Denna magiska helg innebär förutom all flygande yoga att jag har äran och möjligheten att hänga lite med min förstfödde, vilket är ren och skär lycka.

Hemma är det ombytta roller, mannen får chansen att vara med Lejonkungen. Familjens psykolog har studieuppehåll en vecka och kommer hem (när jag är borta!).

Så vi får egentid med var sin son, nice 🙏

Och det är alls inte synd om mig, jag hinner träffa vår yngste när jag kommer hem vid midnatt på måndagkväll. Lejonkungen stannar en vecka.



Tänk att jag är mamma till "vuxna" söner?!? De är grymma båda två, ett hopkok av sina föräldrars egenskap och gener men med massor av eget driv och klokskap. Att få vara med på deras resa är spännande. Självklart förstår jag att det endast är en del av deras liv vi bjuds in till och det är precis så det ska vara. I botten finns en öppen kommunikation, tillit och tonvis med kärlek och när livet bjuder på uppförsbacke så vet de att vi ALLTID finns för dem, precis som de finns för oss.

Tanken att mannen har Lejonkungen hemma när jag är borta fyller mig med glädje. Familjelivet visar sig från sin bästa sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar