söndag 3 mars 2019

När känslan av att "inte riktigt räcka till" slår mig i huvudet


Så är det dags för den sista och avslutande dagen av mitt nuvarande äventyr, utbildningen som ger mig kompetens som lärare i FLYoga. Känns både sorgligt, roligt, spännande och skönt.

Tre dagar med intensiv närvaro där minuter, timmar och sekunder flutit ihop. Ingen av oss har riktigt vetat vilken veckodag det varit. En konstant resa av utforskande, träning och nya kunskaper.

Samtidigt har vi levt i en parallell verklighet. Jag har kommit "hem" till Astronauten och hans roomie där jag serverats middag. Vi har hängt under ett par timmar varje kväll varpå jag sovit och sen tagit bussen tillbaka till Korsettfabriken och nästa utbildningsdag.


Lek och skratt har varvats med allvar. Nya klasser har planerats och efter det hållits med kursare som elever. Igår var det dags för dag 3s lektion. Jag kände mig förvirrad och blev inte alls nöjd med min insats. Mina kursare var lysande, jag haltade. En känsla som skavde.

Att vilja leverera men inte kunna ...

Samtidigt tänker jag att genrep inte bör vara felfria, att det är bättre att de misslyckas än premiärföreställningen.

Jag vet att mina egna förväntningar är stora och att jag är den som kritiserar mig, ingen annan. I morgon kommer elever utifrån, då ska vi "leverera" på riktigt. Hoppas att jag har mer flow då än jag hade igår.

Puss & kram




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar