måndag 7 oktober 2019

Med handbromsen inkopplad


Jag är lyckligt förskonad när det gäller sjukdom och blir därför snopet förvånad när ett virus eller en förkylning checkar in. Eller ärligt, jag blir störd!

I min värld så är jag frisk.

Det har alltid varit så, när jag var liten fram till nu. Kanske är en anledning att jag inte känner efter? Eller att jag har starkt immunförsvar? Eller möjligtvis att jag är bra på att "mota Olle i grind"?

Vad som dock blev tydligt under min uppväxt var att de gånger kroppen gav efter så kunde jag drabbas av flera virus på en gång, vilket jag i dagsläget verkligen inte vill. Som egenföretagare är det skräcken, att bli sjuk.


Trodde jag sovit och vilat bort förkylningen (under söndagen) men märkte igår att även om halsen inte längre kändes så satt segheten i huvudet och kroppen. Jag VILLE INTE ställa mig på yogamattan och DÅ är jag inte 100% frisk!

Min plan blev därför att planera en vinyasaklass där jag knappt behövde stå på mattan själv och där yogisarna skulle kunna flöda till mina verbala instruktioner. Alltså vara både smart och snäll mot mig själv samtidigt som mina elever fick det de önskade.

Baksidan, har varit att inte kunna hjälpa kollegor som är sjuka, som behöver vikarie. Jag vill men förstår att jag i första hand måste ta hand om mig själv. Fortsätta lyssna på kroppen, checka av dagsformen och utgå ifrån det som är möjligt.

I dag mår jag förhoppningsvis bra!?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar