söndag 6 oktober 2019

Vila sa kroppen och jag lyssnade


Min planering sprack när jag efter lördagens yogaklasser kom hem och kände hur min hals signalerade förkylning. Varmt te med ingefära och honung gav inte den snabba återhämtning som jag hoppades och jag blev tvungen att tacka nej till gårdagens vikariat timmar.

Istället blev det "dags att lyssna på kroppen". Äta bra, vila och lägga mig i tid.


Vaknade och mådde "typ bra". Tänkte jippie jag kan sticka ut på en löprunda! Men så tänkte jag en sväng till. Var det verkligen smart? Antagligen inte, så jag lyssnade på kroppen och lät bli. Istället lite lugn och snäll yoga så att jag skulle kunna skjutsa Astronauten till flyget.

Vi fick en skön söndag med god lunch innan det blev dags att agera chaufför och få extra bonustid med sonen i bilen. Ute sken solen och höstens alla färger sprakade magiskt. Vackert!

Väl hemma igen kunde jag inte motstå en skogspromenad, få vara mitt bland alla färger, känna lukten och höra naturen ljud. Löpturen får vänta, kanske till i morgon eller en annan dag, när kroppen är redo.

En mysig söndag är till ende och nu påbörjas istället en ny vecka. Jag är redo, är du?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar