tisdag 1 oktober 2019

Behöver rensa men vill inte slänga ...


Mitt iCloud utrymme är fullt och det har det varit länge.
Min laptop meddelar att den sparat klart.
Så ser min verklighet ut just nu.

Väl medveten om att jag maxat alla lagringsutrymmen så inser jag att det endast finns en sak att göra, rensa datorn från alla filmer. Mina YouTube videos har blivit många, för många ...
Lämpligast är att flytta på filerna, spara dessa externt eller någon annanstans.


Mannen lånade mig en extern hårddisk. Perfekt! Eller inte då den inte fungerar för/mot Mac. Stickor i form av USBminnen blir för små, jag skulle behöva flera stycken.

Visst kan jag köpa till iCloud utrymme men det som lagras i molnet är borta för mig, jag har ingen koll. Så vi funderar vidare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar